onsdag 31. desember 2008

Utfordring #3

A winner is drawn (a little bit late, I forgot...);
Hermine won the prize this time.


Pleas email me your adress at artsykort"at"gmail.com, and I will mail you the magazine and the inkpad.

Here is Hermines georgeus card:




Lag et kort der drodling er tydlig representert.

Make a card where doodeling is significant.



Denne utfordringen varer til onsdag 14. januar kl 24.00.

This challenge will last until Wednesday 14th of January at midnight.


ELIN

Stemplet hjerte med StazOn på metallpapir. Brukte så pregeverktøy til å få tredimensjonalt hjerte og til å drodle rundt utenfor rammen rammen. Det er også brukt alkoholblekk og sort StazOn.Dersom du vil se mer kan du se i Elins blogg.

Stamped the hart with StazOn ink on metal sheet. Used some tools to emboss the hart and the doodeling, then some alcoholink on the hart and doodeling, before I put on black StazOn to make it more visuable. If you want you can see more of the card in Elins blog.


HANNE


Jeg startet med et tykt akvarellpapir (550g). Tegnet hjertet og drodlet inni dette med Staedtler pigment liner. Påførte deretter Distress ink i fargene Spiced marmelade, Scattered straw, Dried marigold, Shabby shutters og Faded jeans ved hjelp av Inksentials Blending Tool. Maskerte deretter hjertet, prikker og swirler med Art Masking Fluid fra Daler Rowney. Da dette var tørt påførte jeg Lumiere i fargene Super Copper, Pearl Turquoise, Pewter og Halo Blue-Gold.
Etter at dette var tørt fjernet jeg Art Masking Fluid med fingrene og med fint sandpapir. Drodlet mer med den sorte pennen og Hvit Signo-penn. Avslutningsvis svertet jeg kantene med Color Box Chalk i fargen Charcoal og monterte til panel og kort.Ta en titt i Hannes blogg for å se mer.

I startet to do some doodeling on a thick watercolorpaper (550g). I drew the heart and the doodeling with a black Staedtler pigment liner. I then colored it with Distress ink in the colors Spiced marmelade, Scattered straw, Dried marigold, Shabby shutters and Faded jeans with
the help of a Inksentials Blending Tool. I masked the heart and made some dots and swirls with Art Masking Fluid from Daler Rowney. It dried completely before I added Lumiere in the colors Super Copper, Pearl Turquoise, Pewter og Halo Blue-Gold. When it had dried again I removed the Art Masking Fluid with my fingers and some fine sandingpaper. I finally doodled some more with my black pen and a White Signo Pen. I used Color Box Chalk (Charcoal) on the edges and glued it to the card. If you want to see more of Hannes work you can go to Hannes blog.


CONNIE


Bakgrunnen er svampet med stazon i fargene rusty brown, mustard, cactus green og black cherry. Stemplene er stemplet med Timber brown fra StazOn, og det er drodlet med hvit penn fra Signo. Stempelen er fra bl.a. Tim Holtz og Paper Artsy. Se mer av Connies arbeider i Connies blogg.

The background is made with StazOn ink, and the colors used is rusty brown, mustard, cactus green and black Cherry. Stamped with Timber brown from StazOn, and drawn with a white pen from Signo. The stamps is from Tim Holtz and Paper Artsy. You can see more of Connies work in Connies blog.


Her er premien, gitt av Steffens, for utfordring #3, oktober/november utgaven av Stamplers Samplers og en mini ColorBox Chalk pute i fargen Aquamarine. / Here's the prize, sposored by Steffens, this time, oct/nov edition of Stampers Sampler and a mini COlorBox Chalk ink, the color Aquamarine.




VI ØNSKER ALLE SOM ER INNOM BLOGGEN ET RIKTIG GODT NYTTÅR!

VI WISH YOU ALL A HAPPY NEWYEAR!



13 kommentarer:

Gladie sa...

Fantastisk nydelig arbeid fra DT! Ønsker dere alle et riktig godt nyttår :)

Oxana sa...

WOW!!! Så flotte kort fra DT! Mitt bidrag i bloggen min.

Anonym sa...

Hi,
Here is my entry: http://herminesplace.wordpress.com/2009/01/06/artsy-uitdaging-3/
Warm regards Hermine

Surfine sa...

Lekre DT kort, og super utfordring. Her er mitt bidrag:
http://surfine.blogspot.com/2009/01/ny-artsy-utfordring-her-er-mitt-bidrag.html

Unknown sa...

Stilig utfordring og kjempe flotte arbeid frå DT.


her er mitt bidrag

Solbjørg

Marit sa...

Så utrolig kule ting dere har laget her. Jeg har forsøkt meg denne gangen også, men drodling er ikke min greie altså. Håper likevel drodlingen min ble såpass synlig at det bidraget blir godkjent :)


Her er mitt
http://maritospapirblogg.blogspot.com/2009/01/artsy-utfordring.html

Scrappelise sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Scrappelise sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Scrappelise sa...

Dette var en morsom utfordring og jeg gledermeg allerede til den neste kommer! Flott med norske utfordringsblogger!

mitt bidrag er her

Pia sa...

Er det tirsdag den 13 der er sidste frist eller onsdag den 14 fristen udløber, vil se om jeg kan nå at deltage

ElinA sa...

Det var opprinnelig ment midnatt i kveld, men jeg ser at jeg har skrevet det feil, så da sier vi at det er datoen som er riktig! ;-) Da blir fristen for å levere bidrag ved midnatt den 14. januar!

Trekning av premie finner sted torsdag 15. januar.

Aka sa...

Veldig bra med disse utfordringene!!!
Alltid morsomt å vri hjernen litt. Denne gangen vred jeg den litt vel langt og glemte drodling (ble allikevel et fint kort ut av det). Hi Hi.
Uansett kommer jeg til å titte etter neste utfordring.

Pia sa...

Flotte DT bidrag og en sjov opgave, mit bidrag kan ses

HER